Certificat d’Eficiència Energètica (CEE)

Des de l’1 de novembre del 2007, és obligatori per a edificis de nova construcció. Així mateix, edificis o parts d’edificis en els quals una autoritat pública ocupi una superfície útil total superior a 250 m2. .

Des de l’1 de juny de 2013, és també obligatori que els edificis o habitatges existents que es venguin o que es lloguin a un nou arrendatari, disposin del certificat d’eficiència energètica que ha d’emetre un tècnic certificador.

Des del 3 de juny de 2021 /segons el Reial Decret 390/2021), s’amplia el parc d’edificis obligats a disposar del certificat d’eficiència energètica sent obligatori per a tots els edificis amb una superfície útil total a 500m2 destinats a usos (administratius, sanitari, comercial, residencial públic, docent, cultural, activitats recreatives, restauració, transport i esportiu). També els edificis o parts d’edificis en els que es realitzin reformes o ampliacions i als que Edificis que hagin de realitzar obligatòriament la Inspecció Tècnica de l’Edifici o inspecció equivalent.

Aquest certificat, que ha d’emetre un tècnic certificador qualificat, avalua l’eficiència energètica de l’immoble i en determina la qualificació corresponent, la qual queda reflectida a l’etiqueta energètica que ha de ser visible en tota acció comercial o publicitària de l’immoble.

Quina informació dóna a l’usuari el CEE?

La certificació d’eficiència energètica proporciona informació útil a l’usuari final sobre el comportament energètic de l’edifici o habitatge que vol comprar o llogar. Alhora, també serveix per oferir opcions a l’usuari de com millorar-ne l’eficiència energètica, mitjançant les recomanacions presents en els certificats d’eficiència energètica d’edificis existents.

Quina vigència té el CEE?

El certificat d’eficiència energètica té una validesa màxima de 10 anys, excepte en casos amb qualificació energètica G, on la vigència es redueix a 5 anys. Durant aquest període no és obligatori renovar-lo, tret que es vulgui tornar a vendre o llogar l’immoble un cop caducat. Tanmateix, la propietat pot sol·licitar-ne una nova emissió de manera voluntària si s’han realitzat reformes o millores que puguin influir en la qualificació energètica i aportar més valor a l’immoble.

Quin cost té la contractació d’un tècnic certificador?

El cost de la certificació serà fixat per les ofertes existents al mercat. En primer lloc, cal tenir en compte que un tècnic habilitat per fer la certificació ha de fer una visita tècnica a l’edifici o habitatge per recollir dades tècniques, després ha d’introduir aquesta informació en un dels programes informàtics reconeguts per l’Estat per obtenir l’informe de certificació i, finalment, ha de fer el tràmit administratiu amb l’ICAEN, l’organisme competent de la comunitat autònoma de Catalunya, responsable del control tècnic i administratiu dels certificats i expedició de l’etiqueta d’eficiència energètica de l’edifici. L’ICAEN també és l’organisme responsable per habilitar un registre públic dels edificis amb certificat d’eficiència energètica.

En aquest enllaç podeu trobar la relació de tècnics al registre públic de tècnics  certificadors d’eficiència energètica d’edificis de  l’ICAEN i els enllaços per facilitar que els promotors o propietaris que hagin d’obtenir la certificació energètica dels seus edificis o habitatges, puguin trobar tècnics qualificats propers per poder contractar aquesta feina.

 

Demana ajuda a un tècnic de capçalera

Si vols saber com obtenir el Certificat d’Eficiència Energètica per al teu immoble, posa’t en contacte amb un tècnic de capçalera, qui t’assessorarà, acompanyarà i resoldrà tots els teus dubtes.